Kontrola autobusu "PŘED A PO" jízdě

Každý řidič má ze zákona povinnost zkontrolovat autobus před každou jízdou. A co víc, v naší společnosti za to dostanete i zaplaceno! Ano, slyšíte dobře – 15 minut před jízdou a 15 minut po jízdě je vaše zlatá odměna za to, že jste pečliví.

Proto vás s úsměvem na tváři žádáme, abyste před každou jízdou udělali důkladnou kontrolu autobusu podle níže uvedeného seznamu. A samozřejmě, po jízdě prosíme, aby autobus vypadal jako nový – no dobře, aspoň čistý a funkční, abychom mohli pyšně reprezentovat naši firmu.

A teď vážně: pokud něco zanedbáte nebo "zapomenete" zmínit, věřte, že váš kolega vám jednou udělá podobnou laskavost. Takže buďte fér a myslete na týmového ducha – a taky na to, že problémy se samy nevyřeší (i když by to bylo fajn).

Pokud objevíte jakoukoliv závadu nebo něco chybí, pište na tel: 606 025 039. A pokud se ten den nezadařilo a byla Ti silnice úzká a nebo se Ti zdá, že s autobusem není cokoli v pořádku, hlásíte tyto závady DISPEČINKU. Pomozte nám udržet autobusy v nejlepší kondici a vaše kolegy v lepší náladě!

Před jízdou, nebo-li, než se vůbec rozjedeš:

  • zevní kontrola autobusu- nové známky po havárii, škrábance apod.
  • kontrola technického stavu- funkční světla, kontrola dotažení kol (máme indikátory)apod.
  • kontrola úklidu
  • kontrola a případné doplnění PHM, fridexu, oleje, vody do ostřikovačů
  • vyplnění denního záznamu jízdy STAS (u zájezdů objednávka)
  • kontrola dokladů v deskách viz. seznam: tankovací karty, číselníky za oknem, technický průkaz (kopie), zelená karta, záznam o nehodě, koncese, živnostenský list, finančí způsobilost, STASky
  • kontrola vybavení autobusu viz. seznam: hasičské přístroje, reflexní vesta, lékárnička, klika na wc (zájezdové), klíč na kola, trojúhelník, 12/24V rozbočovač, voda do ostřikovačů, voda na vytírání, fridex, koště, mop s kýblem, izolepa, propiska

Po jízdě, než opustíš autobus:

  • uklidit autobus (zamést a vytřít)
  • zkontrolovat PHM-pokud je nádrž pod půlkou, tak dotankovat!!! Pokud nemáš kde a nebo máš jiné důvody proč to nelze, tak nám dej alespoň vědět.
  • doplnit STAS
  • nahlásit veškeré závady
  • oznámit veškeré nové zjevné odřeniny na karosérii!!!

Důležité informace k výlukám:

  • označený autobus (u PID puštěná tabla-pokladna, bez PID označené autobusy cedulemi a to ve správném směru)
  • přístupy do pokladny: uživatel: 17, heslo: 1717
  • zámky na zadních dveřích (pokud tam jsou): 1717
  • přistavený autobus vždy nejpozději 10 min před odjezdem-otevřené dveře (pokud JŘ a předcházející pozdní příjezd z předcházející linky toto umožní)
  • zákaz podjíždění odjezdů (vždy vyčkat na odjezdový čas dle JŘ)
  • zastavování autobusu na zastávkách dle JŘ
  • výpravčí může dát pokyn k odjezdu, ale nemůže dát souhlas dřívějším odjezdem. Odjezdy vždy dle JŘ
  • postupovat vždy dle poskytnutých pokynů které obdrží řidič na výluce (hlášení pozdních příjezdů, volání na odjezdy a příjezdy apod.)
  • doplněné STAS

Důležité upozornění!

Příště to můžeš být právě ty, kdo si sedne do autobusu, který vypadá jako po výbuchu atomovky, má prázdnou nádrž, nebo je na něm čerstvá památka v podobě škrábance od kolegy, co zapomněl zmínit, že "to byla fakt jen drobnost". A proč? Protože místo cigárka a živé debatě s kolegy si "neměl čas"i autobus zkontrolovat.

Buďme k sobě ohleduplní. Nikdo nechce začínat směnu tak, že čelí katastrofě na kolech. Udržujme naše standardy vysoko – nejen proto, že na tom závisí naše pověst, ale taky proto, že ti to může zachránit nervy.

A teď k věci: pokud někdo předá autobus neuklizený, bude mu z výplaty stržena částka 200 Kč za každý takový případ. 

Pokud to tedy necítíš stejně a myslíš, že tahle odpovědnost není nic pro tebe, máme pro tebe jednoduché řešení – asi by bylo lepší hledat místo jinde. 😉